روز جهانی کودک مبارک.
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • وبلاگ علمی آموزشی علوم تجربی هفتم
  • سر دنده ال ای دی led
  • ردیاب مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه و آدرس jspl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 53136
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتابخانه جوادالائمه(ع) صفائیه




۱۶مهر برابر با ۸ اکتبر روز جهانی کودک می باشد .روزی که برای همه خاطره انگیز است یاد کودکی خود  و یا لذت داشتن کودکی که برای او زنده ماندن برایت معنی یافته است.

 

 

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم انجمن عمومی سازمان ملل برای حمایت از کودکان مرکز یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد)را ایجاد کرد و در سال ۱۹۵۳ یونیسف یکی از بخش های دائمی سازمان ملل شد و این چنین بود که ۸ اکتبر  ۱۶مهر ماه روز جهانی کودک نام گرفت .

 

کودکی کردن و کودکی داشتن و پاکی و شفافی و زلالی و معصومیت کودکی را حفظ کردن و در بزرگی خود ُقلب کودکانه داشتن آروزی بزرگی است که من در یک فرد به عیان آن را دیدم و بسیاری نیز آن را تصدیق می کنند و آن حسین پناهی هنرپیشه و شاعر معصوم معاصر ما بود که زود رفت .او مصداق این آیه ی انجیل بود که :برای وارد شدن به ملکوت خداوند باید کودک بود و پناهی این گونه بودو این گونه دوست داشت.

 

روز جهانی کودک یاد آور حقوق کودک نیز به همه ی ما می باشد . حقوق کودک خود و همه ی کودکان جهان .کودکانی که که حق طبیعی آنان است که تجربه ی کودک بودن را در سنین کودکی داشته باشند و به یکباره سر از آوارگی و جنگ و یتیمی و حبس و فقر و خشونت و وحشت و محرومیت و بردگی و کار در نیاورند. این قربانیان بزرگ ُ بزرگان و جامعه ی بزرگان هیچ جرمی ندارند جز کودک بودن که فردا را  این کودکان خواهند ساخت .

 

داشتن خانه و کاشانه ُ آرامش و صلح ُ پدر و مادر مسئولیت پذیر ُ تغذیه مناسب و تفریح و شادی کافی ُ برخورداری از بهداشت و سلامت کامل و احساس امنیت و امید به آینده ُ حق برخورداری از آموزش و یادگیری ُ همه و همه از حقوق اولیه و لازم و ضروری آنان است .

پیمان نامه حقوق کودک همه ی این تکالیف را به ما یادآور می شود و از ما می خواهد که بدان پایبند باشیم .این پیمان نامه که در سال ۱۹۸۹میلادی در سازمان ملل به تصویب رسیده و از سال ۱۹۹۰به اجرا درآمده دارای یک مقدمه و ۵۴ ماده است  که چهار اصول پایه ای آن به شرح زیر است:

 

۱-هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد.

۲-زمانی که در رابطه با کودک تصمیم گیری می شود باید منافع عالیه آنان در راس قرار گیرد.

۳-کودکان حق حیات داشته و باید رشد کنند .

۴-کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و در تمامی اموری که به آنها مربوط می شود این نظرات باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به مناسبت این روز و گرامیداشت آن اولین تجربه ی مستقل نوشتن و اندیشیدن و تخیل و فهمیدن دخترم ستایش ۸ساله را که خواسته است آن را در وبلاگم بیاورم به عنوان اولین مهمان افتخاری وبلاگ تقدیم می کنم.

 

یکی بود یکی نبود ُ زیر گنبد کبود ُ غیر از خدا هیچ کس نبود .

یک پسر بچه به نام مانی خیلی درس هاش خوب بود ولی یک اشکال داشت که غذا را خوب نمی خورد.

 

یک روز مادرش برایش ظرف عروسک دار خرید و برایش غذا ریخت ولی باز نخورد .

یک دفعه از توی بشقاب یک پیرمرد در آمد و گفت :چرا جلوی خانه من آشغال می ریزی .

مانی تعجب کرد و گفت :تو حرف می زنی .پیرمرد جواب داد :آره ُ حرف می زنم .

مانی گفت دیگه جلوی خانه تو آشغال و غذا نمی ریزم و غذایم را تا آخر می خورم .

تمام .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : مسئول کتابخانه